Crema de ricotta a la Jamie

Minunatia asta de crema am descoperit-o in restaurantul lui Jamie Oliver din Leeds, UK. ย Am ajuns acolo intamplator, intr-o zi mai speciala si m-am bucurat mult, tare mult ๐Ÿ™‚ .

Desi chef-ul meu preferat este Gordon Ramsay, speram sa ajung si intr-unul dintre restauratele lui Jamie. Acesta din urma a crescut din “nimic” iar astazi are o adevarata industrie in spatele numelui sau, dupa ce ne-a prezetat retete creative la tv.

Cum spuneam am ajuns pur si simplu intamplator, dar si destul de tarziu astfel ca nu stiam daca o sa ne mai primeasca sau nu. Restauratul mi-a furat ochii inca de la intrare: din strada se vedea o bijuterie de tavan alaturi de candelabre de vis. Cred ca si daca nu s-ar fi numit Jamie’s Italian, tot am fi intrat dar cu atat mai mult m-am entuziasmat cand am vazut numele.

Am fost intampinati de o doamna, care ne-a condus laย o masa de la etaj. Pentru ca eram atat de absorbita de tavan – candelabre nu am remarcat foarte multe detalii la intrare, dar am avut grija sa le observ la plecare. ๐Ÿ™‚

Evident ca nu am reusit sa fac poze, dar am preluat cateva de pe Trip Advisor ( sper ca nu am incalcat vreo regula din spatiul virtual). ย Asta asa, ca sa va faceti o idee.

Anyway, ajunsi in fata meniului am inceput sa il descoperim. Am vrut sa incercam buratta, dar din pacate se terminase ( dezamagire maxima, cumva era de inteles. Restaurantul era plin iar noi am ajuns aproape la ora inchiderii).

Am ales din meniu: bruschetta cu crema de ricotta si rosii coapte ( Tomato bruschetta), ciuperci pleurotus pane ( Mushrooms fritti), ravioli cu ricotta si spanac, in sos de rosii ( Ravioli mezzaluna) si o salata de quinoa cu avocado, mix de seminte, broccoli, rodie, iaurt si pasta harissa ( Clasic Super Food Salad). Toate au fost bune, nu spectaculoase dar bune.

Totusi, bruschetta cu ricotta mi-a ramas in minte, in memoria papilelor gustative, asa ca abia am asteptat sa incerc sa o reproduc. “Dupa gust” caci nu avut norocul sa il intalnesc pe Jamie ca sa imi prezinte reteta oficiala. ๐Ÿ™‚

20170315_211841-01.jpgJamie a presentat-o rustic, cu rosii coapte pe o paine banuiesc ciabatta. Eu am ales sa pregatesc niste tartine, pe o paine integrala. Cu ocazia asta mi-am exersat si indemanarea pentru pregatirea aperitivelor de Paste. ๐Ÿ™‚

Crema de ricotta a la Jamie Oliver

Rezultatul – 2 cupe medii

250 gr ricotta ( o recomand pe cea din Lidl)

125 gr crema de branza Philadephia

2-3 linguri lapte

sare, piper , ulei de masline, crema de otet balsamic ( optional boia, fulgi de ardei)

Pentru decor: rosii cherry, frunze de busuioc, ulei de masline, fulgi de ardei, frunze de usturoi sau ceapa, ridichi.

Pont: puteti sa inlocuiti painea cu legume: frunze de salata, morcovi, telina, ardei grasi.

Importanta in “povestea” noastra este crema de ricotta. ๐Ÿ™‚

Preparare

Bateti cu un tel/ mixer timp de 5 min crema de branza. Adaugati ricotta si laptele si continuati sa mixati pana cand obtineti o consistenta aerata, fina.

Din acest punct puteti sa asezonati crema dupa gustul propriu. Eu am pus doar sare, ca sa pot sa ma “joc” apoi cu alte ingrediente.

Cum spuneam mai sus, crema se poate folosi pe niste tartine pentru o nota eleganta. O puteti servi la micul dejun alaturi de oua posate sau alaturi de prieteni cu un platou de legume.

Oricum alegeti sa o gustati / serviti va garantez: “Curcubeu pe ceru’ gurii”. ๐Ÿ™‚

IMG_20170403_152410-01.jpg

Si ca sa incheiem tot cu Jamie, el este astazi un brand. Totul in restaurantul lui ii poarta numele: de la servetele ย pe de mese pana la carpatoare. La intrare gasesti un mic “magazin” de unde poti sa iti achizitionezi cartile lui, diverse sosuri, uleiuri de masline, tocatoare, proasoape de bucatarie, boluri…you name it. ๐Ÿ™‚

Este dovada vie a dezvoltarii personale si profesionale si o poveste de succes a televiziunii. De la un tanar bucatar a ajuns un mogul al gastronomiei.

Jamie’s Italian nu este un restaurant de 5 stele, dar pentru Anglia este un restaurant in care mancarea are gust si cumva te aduce mai aproape de Italia rustica.

Enjoy! ๐Ÿ™‚

Leave a Reply

