Minestrone Toscana cu rosii uscate

Intr-una din calatoriile mele in Italia, am descoperit minunatia asta de ciorba italieneasca. Este un amestec de legume uscate si cereale, e satioasa si bogata in fibre si vitamine.

Desi este specifica zilelor de toamna sau de iarna cu scopul clar de a ne incalzi si sufletul nu doar trupul, eu am ales sa o pregatesc astazi intr-o zi insorita. Aveam toate ingredientele la indemana si imi era dor de o mancare hranitoare, cu arome si texturi diferite.

Este genul de mancare pe care o puteti pregati cu tot ce gasiti prin camara/frigider si cu un adaos de paste. Eu am ales sa o pregatesc pe cea fara paste. Asta deoarece aveam o multitudine de “boabe” care i-au dat consistenta.

Ingrediente:

1 ceapa mare

2 morcovi

1 radacina de patrunjel

200 gr muschi afumat ( eu am folosit pece)

400 gr mix de legume uscate ( un amestec de orz, fasole boabe, linte, grau)

Pont: daca nu gasiti un astfel de mix gata pregatit, amestecati voi in cantitatile dorite ingredientele de mai sus.

1 lingurita boia Murcia ( o puteti inlocui cu orice boia afumata de ardei dulce)

2 linguri pasta e rosii

1 lingura sare

200 ml apa calda

7 rosii uscate

Ierburi aromate: foi de dafin, patrunjel, tarhon, leustean

1/2 paharel de otet alb

Preparare:

Primul pas este sa punem cu cel putin o ora ( daca nu cu o seara inainte) mixul de legume si cereale la inmuiat.

Tocati marunt ceapa, mocovii, pastarnacul si patrunjelul. Pecea ( sau muschiul afumat) se taie in cubulete mici si se pune in cratita incinsa alaturi de ceapa ( eu nu am folosit nici un strop de ulei) . Cand fundul cratiei printe o nunanta maronie si vedem ca ceapa si carnea au inceput sa se prajeasca, adaugam un polonic de apa calda. Urmeaza sa punem foile de dafin, lingurita de boia, pasta de rosii si sa amestecam toata compozitia.

Pont: Daca va doriti o mancare strict vegetariana excludeti sunca afumata

Continuam sa punem morcovii alaturi de pastarnac si patrunjel. Cand lichidul scade aproape complet rasturnam si mixul de cerealele si legume in oala, alaturi de apa calda.

Se fierbe in medie 1-2 h, in functie de tipul de oala. ( Am pregatit-o intr-o oala cu presiune). Atunci cand toate legumele sunt fierte punem plantele aromate si otetul. Astfel pastram tote aromele proaspete.

Inainte sa o serviti presarati in fiecare farfurie o lingurita cu rosii uscate ( tocate marunt in prealabil).

Am mancat-o cu minunatii covrigii bavarezi care nu au facut altceva decat sa ii intensifice aromele.

IMG_20170401_175150-01.jpg

Enjoy! 🙂

Leave a Reply

