Mazare cu ochiuri

Zilele trecute am descoperit ( cu toate ca stiam – sa zicem ca mi-am reamintit) ca mama mea este o resursa vie cand vine vorba de gastronomie.

Cautand idei de inspiratie am vazut o reteta in care ouale erau puse direct in mancarea de pe foc. I-am aratat si ei si nu a fost deloc surprinsa deoarece, “si pe vremea mea bunica gatea ceva similar, doar ca folosea mazare”.

Acestea fiind spuse ne-am apucat de treaba. Sub directa ei supraveghere am reprodus pranzul zilei.

Mazare cu ochiuri

Ingrediente: 4 persoane

1 punga de mazare congelata ( 450 gr)

4 oua

1 ceapa alba medie

1 morcov

500 ml supa legume

2-3 catei usturoi

1 lingura pasta de rosii ( Vara o puteti inlocui cu 2-3 rosii proaspete, decojite)

1 lingurita boia afumata ardei dulce  ( Eu am folosit o Boia de Murcia)

5 foi de dafin

2 linguri ulei masline

Sare, piper

Preparare:

Intr-o cratita puneti uleiul, ceapa, ustoriul si un paharel cu supa. Procedam astfel pentru ca nu vrem sa calim ceapa, ne dorim sa o innabusim. Radem fin morcovul si apoi presaram peste legume un varf de lingurita de sare, o lingurita de boia, putin piper si foile de dafin.

Ca lichidul este aproape scazut varsam mazarea pe care o incorporam in amestecul de ceapa. Continuam cu l lingura de pasta de rosii, amestecam putin si acoperim totul cu supa de legume.

Cand supa a scazut la jumatate facem 4 culcusuri pentru oua. Eu le-am pus pe rand, asadar cate 1 cuib pt fiecare ou.

Acoperiti cu un capac si lasati pe foc pana cand ouale sunt gata.

Din “pacate” a fost mancata atat de repede incat nu am mai avut timp sa fac o poza artistica. 🙂

Enjoy!

 

Leave a Reply

