Lipii cu pui si culoare

Postarea de astazi ii urmeaza unei cine reusite alaturi de oameni faini, pe care nu i-am mai vazut in formula completa de mult timp.

E o idee deosebita pentru momentele in care esti in criza de timp si totusi vrei sa iti impresionezi musafirii. Si asta mai ales ca sarbatorile de iarna tocmai au trecut si mancare traditionala nu se mai regaseste in topul preferintelor, pentru cel putin inca vreo cateva luni. 🙂

Asadar, bazandu-ma pe ceea ce am avut la indemana am pregatit niste minunatii de:

Lipii cu pui si culoare

Ingrediente:

1 piept de pui

250 gr telemea vaca

1 capatana usturoi

300 gr rosii cherry

2 cepe rosii

2 ardei grasi ( daca aveti galbeni daca nu sunt ok si cei rosii)

valeriana ( Puteti sa folositi si rucola, baby spanac sau chiar salata uzuala)

Ghimbir

3 castraveti murati

500 gr iaurt grecesc ( am folosit jumatate Iaurt grecesc Olimpus 10% si jumatate 2%)

100 ml ulei masline

Sare, Piper, Boia ardei dulce

Preparare:

Puiul se taie fasii.

Intr-un bol adaugati o lingurita boia dulce, o jumatate ghimbir tocat marunt si aprox 5 linguri ulei masline, sare si piper.

Varsati toata compozitia peste pui si lasati-l sa se macereze cel putin o ora.

Dupa macerare, rasturnati-l in tigaie, la un foc mediu. In aproximativ 15-20 min ar trebui sa fie gata.

Sosul Tzatziki si pregatirea legumelor poate fi facuta in timpul in care puiul sta la macerat.

Sos Tzatziki:

 

Incepeti sosul ca si clasicul sos de mujdei. Pisati usturoiul, iar apoi cu un praf de sare si o lingura de ulei, frecati compozitia pana cand se leaga.

Adaugati in continuare iaurtul si cei 3 castraveti rasi. Castravetii ii puteti toca daca va doriti o consistenta mai crocanta.

Gustati si adaugati dupa gust sare, piper si o lingurita de otet.

Mixul de legume

Am taiat ceapa, avocado ( remcomand sa il taiati doar inainte sa il serviti. Altfel o sa isi schimbe coloarea), rosiile.

Ardeiul l-am taiat fasii iar apoi l-am pus in tigaie, cu un putin sare, pentru cateva minute. Astfel prinde un gust usor afumat de ardei copt dar in acelasi timp ramane si crocant.

Inainte de servire am incalzit fiecare lipie in tigaie. Atentie cat o incalziti, daca o tineti prea mult ea se intareste si nu o mai puteti rula.

Despre cum sa o asamblati nu o sa va ofer indicatii, insist doar sa adaugati un mix din toate ingredientele. 🙂

Am servit masa cu un vin rose iar desertul a fost minunatia de Trifle, refacut evident. 🙂

 

One Comment Add yours

Leave a Reply

